Ezzy’s Islands

Zwemschool Uniek wil dat uw kind meer plezier haalt uit en maximaal betrokken is of raakt bij zijn/haar zwemopleiding. We willen uw kind extra uitdagen binnen het leerproces en een hogere bewustwording creëren. Vaak proberen zwembaden en –scholen de kinderen nu te motiveren door ze te belonen met bijvoorbeeld stickers en online smileys. Hierdoor zijn de kinderen vooral gericht op het behalen van de beloning, wat vaak juist een negatieve invloed heeft op de betrokkenheid en motivatie van de kinderen. Dat is natuurlijk niet wat wij willen.

Een rijke leeromgeving voor meer motivatie

Plezier en betrokkenheid, daar draait het om bij onze zwemlessen. Een rijke leeromgeving draagt hier sterk aan bij. Wat we met een rijke leeromgeving bedoelen? Een zwemles waarin uitdagende oefenstof wordt aangeboden en allerlei materialen worden gebruikt. Wanneer we met behulp van het materiaalgebruik en de uitdagende oefenstof de zwemles óók betekenisvol  kunnen maken voor uw kind, dan maken we de rijke leeromgeving écht compleet.

Nieuw concept: Ezzy’s Islands

Naast het creëren van een rijke leeromgeving tijdens de zwemles, wil zwemschool Uniek verder gaan dan alleen dat ene moment in de week. Zodoende heeft EasySwim een innovatief leerconcept ontwikkeld: Ezzy’s Islands.

In een digitale speelomgeving staan de karaktertjes Jax, Flo en Ezzy centraal. Kinderen kunnen ervoor kiezen om óf Jax óf Flo te leren zwemmen aan de hand van spelletjes, filmpjes en uitleg. Ze worden dus als het ware zelf lesgever. Ezzy staat de kinderen voortdurend bij met hulp en tips.

Ezzy

Ezzy

Jax

Flo

Spelenderwijs bewustzijn creëren

Binnen deze digitale wereld kunnen de kinderen allerlei spelletjes doen. Zo maken ze in twaalf minigames op een leuke en interactieve manier kennis met alle onderdelen van de zwemopleiding. Na elke praktijksituatie kunnen de kinderen aangeven wat ze zelf spannend, moeilijk, gemakkelijk of leuk vonden: een belangrijk inzicht voor de ouders en lesgevers.

De digitale en fysieke wereld verweven

Met Ezzy’s Islands brengen we dus eigenlijk twee werelden bij elkaar, waarbij de digitale wereld sterk ondersteunend is aan de zwemles zelf. Wanneer de kinderen thuis tijdens het spelen van Ezzy’s Islands Jax of Flo bijvoorbeeld naar een schat laten duiken, mogen ze dat in de zwemles ook zelf doen. Het gevolg? De kinderen zijn gemotiveerder, meer betrokken en het leerrendement is hoger. Door de samenkomst van deze twee werelden creëren we een nóg rijkere leeromgeving.